Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(476)
IBUK Libra
(31)
Forma i typ
Książki
(470)
Proza
(101)
E-booki
(31)
Komiksy i książki obrazkowe
(5)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Audiobooki
(3)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Poradniki i przewodniki
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Publikacje informacyjne
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(417)
wypożyczone
(53)
nieokreślona
(3)
Placówka
Wypożyczalnia Dobczyce
(452)
Wypożyczalnia Stadniki
(21)
Autor
Rowling J. K. (1965- )
(12)
Polańczyk Danuta
(11)
Andrzejczuk Beata (1966- ). Pamiętnik nastolatki
(9)
Andrzejczuk Beata (1966- )
(8)
Polkowski Andrzej (1939-2019)
(8)
Lementowicz Urszula
(7)
Nowacka Irena
(7)
Nowacka Teresa
(7)
Bobiński Zbigniew (1940- )
(6)
Matuszewski Ryszard (1914- )
(6)
Słownik
(6)
Drażyńska-Deja Maria
(5)
Karolak Czesław (1946- )
(5)
Pfeiffer Waldemar (1938- )
(5)
Wilczycka Danuta
(5)
Zubrzycka Elżbieta (1954- )
(5)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(4)
Makowski Stanisław (1931- )
(4)
Morawski Kazimierz (1852-1925)
(4)
Mól Krystyna
(4)
Mętrak-Ruda Natalia
(4)
Oseman Alice (1994- )
(4)
Polkowski Andrzej
(4)
Wilczyński Stanisław (1934- )
(4)
Zarych Teresa
(4)
Ładecka Anna
(4)
Andryszczyk Mariusz (1973- )
(3)
Bigos Katarzyna
(3)
Dickens Charles (1812-1870)
(3)
Dróbka Norbert
(3)
Farent Teodor
(3)
Furmaga Lesław (1933- )
(3)
Gibbs Stuart (1969- )
(3)
Gibbs Stuart (1969- ). Szkoła szpiegów
(3)
GrandPré Mary
(3)
Grandpre Mary
(3)
Gromyko Olga (1978- )
(3)
Historia
(3)
Homer
(3)
Iwanowicz Małgorzata
(3)
Jargoń Ryszard
(3)
Litwińska Beata
(3)
Macios Karolina
(3)
Mielczarczyk Zofia
(3)
Osmoła Józef
(3)
Popławska Anna
(3)
Prończuk Dorota
(3)
Radziwiłł Anna (1939- )
(3)
Roszkowski Wojciech (1947- )
(3)
Rowling J. K. (1965- ). Harry Potter
(3)
Smoleń Dorota
(3)
Sofokles 496-406 a. C
(3)
Stopka Dorota
(3)
Szekspir William (1564-1616)
(3)
Szymański Karol
(3)
Topolski Jerzy (1928-1998)
(3)
Westermark Jarek (1985- )
(3)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(3)
Adamczyk Maria
(2)
Barlińska Katarzyna
(2)
Brodzka Alina (1929- )
(2)
Bujalski Marian
(2)
Chandler Dominika
(2)
Chrząstowska Bożena (1929- )
(2)
Cieśla Tamara
(2)
Deyda Brigitte
(2)
Dick Arthur
(2)
Eliopulos Nick
(2)
Fedan Iwona
(2)
Feldhaus Hans-Jürgen (1966- )
(2)
Flowers Luke
(2)
Goscinny Anne (1968- )
(2)
Goscinny Anne. Lukrecja
(2)
Harris Michael (1955- )
(2)
Hastings Bob
(2)
Hikiert Anna
(2)
Hinz Magdalena
(2)
Jaśkiewicz Grzegorz Tł
(2)
Jurek Stanisław
(2)
Kamińska Janina
(2)
Komerski Grzegorz
(2)
Kotecki Andrzej
(2)
Krajewski Kazimierz
(2)
Kram-Mikoś Elżbieta
(2)
Krysicki Włodzimierz (1905- )
(2)
Kuang Rebecca F. (1996- ). Trylogia wojen makowych
(2)
Kuziak Michał
(2)
Kuźma Jakub
(2)
Kwieciński Zbigniew
(2)
Leitner Roman
(2)
Lektury
(2)
Libera Zdzisław (1913-1998)
(2)
Maj Tadeusz
(2)
Majkowski Dariusz
(2)
Makarevskaya Marina
(2)
Mentel Martyna
(2)
Moss Marcel
(2)
Mower David (1955- )
(2)
Muller Cathy (1964- )
(2)
Nagajowa Maria
(2)
Rok wydania
2020 - 2024
(66)
2010 - 2019
(102)
2000 - 2009
(181)
1990 - 1999
(111)
1980 - 1989
(26)
1970 - 1979
(19)
1920 - 1929
(1)
1910 - 1919
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(80)
1901-2000
(10)
1989-2000
(7)
1945-1989
(4)
1801-1900
(1)
Kraj wydania
Polska
(506)
Język
polski
(507)
Odbiorca
9-13 lat
(45)
Młodzież
(41)
14-17 lat
(32)
Dzieci
(32)
6-8 lat
(17)
0-5 lat
(7)
Dorośli
(5)
Terapeuci pedagogiczni
(3)
18+
(2)
Klasa 4.
(2)
Klasa 5.
(2)
Klasa 6.
(2)
Szkoły podstawowe
(2)
Ukraińcy
(2)
Klasa 7
(1)
Klasa 8
(1)
Licea
(1)
Nauczyciele
(1)
Szkoła podstawowa
(1)
Szkoły średnie
(1)
Technikum
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(39)
Literatura angielska
(20)
Literatura amerykańska
(12)
Literatura białoruska
(3)
Literatura francuska
(3)
Literatura kanadyjska
(3)
Literatura niemiecka
(3)
Literatura duńska
(2)
Literatura hiszpańska
(2)
Literatura australijska
(1)
Literatura irlandzka
(1)
Literatura rosyjska
(1)
Literatura szwedzka
(1)
Literatura ukraińska
(1)
Temat
Język polski
(45)
Materiały pomocnicze dla szkół
(43)
Historia literatury polskiej
(37)
Szkoły
(34)
Podręczniki dla szkół zawodowych
(32)
Przyjaźń
(25)
Uczniowie
(25)
Literatura polska
(24)
Historia
(22)
Matematyka
(20)
Ogólne Zagadnienia Językoznawstwa i Literatury. Filologia
(20)
Szkoły magii
(20)
Materiały pomocnicze dla szkół ponadgimnazjalnych
(17)
Magia
(16)
Nastolatki
(16)
Czarodzieje
(14)
Uczniowie szkół średnich
(14)
Literatura
(13)
Przemoc w szkole
(13)
Zakochanie
(13)
Harry Potter (postać fikcyjna)
(12)
Geografia
(11)
Język niemiecki
(11)
Polska
(11)
Albus Dumbledore (postać fikcyjna)
(10)
Hermiona Granger (postać fikcyjna)
(10)
Język angielski
(10)
Matura
(10)
Powieść polska
(10)
Ron Weasley (postać fikcyjna)
(10)
Chemia
(9)
Dojrzewanie
(9)
Dziewczęta
(8)
Fizyka
(8)
Historia Polski
(8)
Poezja polska
(8)
Biologia
(7)
Czarnoksiężnicy
(7)
Egzaminy do szkół wyższych
(7)
Lord Voldemort (postać fikcyjna)
(7)
Rodzina
(7)
Uczucia
(7)
Czarownice i czarownicy
(6)
Przemysł
(6)
Tajemnica
(6)
Ćwiczenia i zadania dla szkół średnich
(6)
Chłopcy
(5)
Dramat angielski
(5)
Encyklopedie
(5)
Krawiectwo
(5)
Matura (2005- )
(5)
Nauczyciele
(5)
Rozterki miłosne
(5)
Shakespeare, William (1564-1616)
(5)
Sieroty
(5)
Uczniowie szkół podstawowych
(5)
Utwory Dramatyczne
(5)
Wydawnictwa dla dzieci
(5)
2001
(4)
Asertywność
(4)
Budownictwo
(4)
Dickens, Charles (1812-1870)
(4)
Dramat grecki
(4)
Dramat polski
(4)
Egzaminy
(4)
Geografia ogólna
(4)
Gitara
(4)
Język łaciński
(4)
Komedia francuska
(4)
Konkursy szkolne
(4)
Materiały pomocnicze dla szkół średnich
(4)
Miłość
(4)
Molire (1622-1673)
(4)
Nauczanie
(4)
Opowiadanie angielskie
(4)
Pan Kleks (postać fikcyjna)
(4)
Podręczniki akademickie
(4)
Przedmioty magiczne
(4)
Rodzina patchworkowa
(4)
Samotność
(4)
Sienkiewicz, Henryk (1846-1916)
(4)
Sophocles (ca 496-406 a.C.)
(4)
Zabójstwo
(4)
Ćwiczenia i zadania dla gimnazjów
(4)
Ćwiczenia i zadania dla szkół podstawowych
(4)
Żywność
(4)
1901-2000
(3)
Analiza matematyczna
(3)
Biografie. Pamiętniki. /indywidualne
(3)
Dzieci
(3)
Dziecko
(3)
Elektrotechnika
(3)
Geografia powszechna. Geografia całego świata
(3)
Grupy rówieśnicze
(3)
Historia Powszechna. Historia Poszczególnych Krajów
(3)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(3)
Język francuski
(3)
Język rosyjski
(3)
Kelnerstwo
(3)
Kobieta
(3)
Temat: czas
1901-2000
(7)
2001-
(5)
1989-2000
(4)
1918-1939
(2)
1945-1989
(2)
Temat: miejsce
Polska
(5)
Beloria (kraina fikcyjna)
(3)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(3)
Kalifornia (Stany Zjednoczone ; stan)
(2)
Londyn (Wielka Brytania)
(2)
Stany Zjednoczone (USA)
(2)
Afryka
(1)
Hogwart (kraina fikcyjna)
(1)
Hogwart (miejsce fikcyjne)
(1)
Kornatka (woj. małopolskie, pow. myślenicki, gm. Dobczyce ; okolice)
(1)
Lazurowe Wybrzeże (Francja)
(1)
Lubelszczyzna
(1)
Lwów (Ukraina, obw. lwowski)
(1)
Nałęczów (woj. lubelskie, pow. puławski, gm. Nałęczów)
(1)
Norwood (Stany Zjednoczone, stan Karolina Północna)
(1)
Poznań (woj. wielkopolskie ; okolice)
(1)
Sztokholm (Szwecja)
(1)
Waszyngton (Stany Zjednoczone, DC)
(1)
Wrocław (woj. dolnośląskie)
(1)
Gatunek
Powieść
(40)
Fantasy
(13)
Powieść przygodowa
(13)
Fantastyka
(12)
Opowiadania i nowele
(12)
Powieść obyczajowa
(10)
Praca zbiorowa
(8)
Kryminał
(5)
Komiks
(4)
Opracowanie
(4)
Broszura
(3)
Podręcznik
(3)
Poradnik
(3)
Powieść graficzna
(3)
Powieść psychologiczna
(3)
Romans
(3)
Thriller
(3)
Opowiadania i nowele przygodowe
(2)
Adaptacja literacka
(1)
Anegdoty
(1)
Audiobook
(1)
Bajki i baśnie duńskie
(1)
Bajki i baśnie niemieckie
(1)
Biografia
(1)
Dokumenty dźwiękowe
(1)
Elementarz
(1)
Film amerykański
(1)
Gry komputerowe
(1)
Książka mówiona
(1)
Lektura dla szkół ponadgimnazjalnych
(1)
Lektura szkolna
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Opowiadania i nowele obyczajowe
(1)
Opowiadanie detektywistyczne
(1)
Opowiadanie dziecięce hiszpańskie
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Podręczniki dla szkół zawodowych
(1)
Powieść erotyczna
(1)
Publikacje dla dzieci
(1)
Raport z badań
(1)
Ćwiczenia i zadania dla szkół podstawowych
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(8)
Psychologia
(4)
Historia
(3)
Kultura i sztuka
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
507 wyników Filtruj
E-book
W koszyku
Forma i typ
Inkluzja edukacyjna nie jest nurtem wewnętrznie spójnym, jak wiele innych nurtów kształcenia i wychowania podlega przemianom i rozwarstwieniom. Można przyjąć, że istnieje jednak jej pewne kontinuum rozwojowe. Obrazuje je przejście od inkluzji naturalnej (pozbawionej teoretycznych podstaw naukowych, w praktyce więc opartej na intuicji i wiedzy potocznej) przez inkluzję rekonstrukcyjną (stanowiącą nadbudowę edukacji specjalnej, czerpiącą także wiele z założeń integracji edukacyjnej) po inkluzję dekonstrukcyjną – odrzucającą wiedzę i doświadczenia wypracowane w obszarze pedagogiki specjalnej). Chociaż pełną wartość praktyczną tej ostatniej trudno dziś ocenić, to jednak nie ulega wątpliwości, że stanowi ona kolejny etap ewolucji omawianej formy kształcenia. Podstawowym celem pracy jest ukazanie wybranych aspektów przemian sytuacji edukacyjnej ucznia z lekką niepełnosprawnością intelektualną, przede wszystkim w czasie swoistego przesilenia nurtu naturalnego i rekonstrukcyjnego. Zebrane informacje, chociaż dotyczą przede wszystkim uczniów i ich nauczycieli, ukazują szerszy kontekst przemian kultury szkoły osadzonej w tyglu zróżnicowanych oczekiwań społecznych i wewnętrznych przemian tej instytucji. W książce zaprezentowano dane podłużne dotyczące wybranych zasobów szkół ogólnodostępnych, ważne dla jakości kształcenia uczniów z lekką niepełnosprawnością intelektualną. Kształcenie uczniów z niepełnosprawnością w warunkach włączających jest jednym z kluczowych kierunków przemian kształcenia specjalnego i systemów szkolnych we współczesnym świecie. Upowszechnianie się takich praktyk to z jednej strony ogólnoświatowy trend, z drugiej zaś trudne zadanie, do którego realizacji szkoły są z reguły słabo przygotowane. Osiągnięcie wysokiego poziomu edukacji włączającej zależy od wielu wymiarów funkcjonowania szkół, a właściwie całych systemów szkolnych. Wydaje się zatem interesujące, jaka jest dynamika tych przemian. Czy wprowadzane w różnych okresach reformy nowe rozwiązania prawne, organizacyjne, metodyczne i programowe sprawiają, że zasoby poszczególnych szkół stają się coraz bardziej adekwatne do tego, by szkoły były gotowe do prowadzenia na wysokim poziomie zarówno uczniów z niepełnosprawnościami, jak i bez nich. Mimo bardzo intensywnych badań edukacji włączającej, wykonywanych zarówno w Polsce, jak i na całym świecie, nasza wiedza o wzroście gotowości szkół do realizacji kształcenia włączającego jest niewystarczająca. Prawdopodobnie zbiór danych, którym dysponuje Zenon Gajdzica, ma unikalny charakter w skali kraju. Dane te nie są doskonałe, ale wypełniają istniejącą lukę badawcza, o czym sam Autor pisze bardzo obszernie i rzetelnie. Dr hab. Grzegorz Szumski, prof. UW (z recenzji)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
W numerze znajdują się artykuły poświęcone filozofii pedagogiki, opisujące dylematy edukacyjne doby rozwiniętej technologii, skomplikowane relacje „Ja – Inni”, problemy relacji międzyludzkich w szkole, na uczelni. Autorzy poruszają też kwestię stereotypu płci obowiązującego w nauczaniu matematyki oraz roli młodzieżowego slangu w budowaniu szkolnej wspólnoty.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Publikacja z cyklu badań nad twórczym uniwersytetem. Autorzy zajmują się aktualnymi tendencjami w szkolnictwie wyższym, które powinno przygotowywać absolwentów do wejścia na rynek pracy. Potrzeba kształtowania postaw i umiejętności staje się dla współczesnych uczelni ważniejsza niż dostarczanie wiedzy. Istnieją postawy i umiejętności uniwersalne, ale pojawia się wiele nowych. Współpraca szkół wyższych ze światem biznesu obejmuje różnorodne działania, m.in. tworzenie rad biznesu przy konkretnych jednostkach, włączanie praktyków do rad kierunków i specjalności, powierzanie im prowadzenia zajęć. Jest to szczególnie istotne dla kierunków, które wybrały profil praktyczny w ramach studiów pierwszego stopnia, przygotowujących do podjęcia pracy zawodowej. Coraz częściej absolwenci studiów licencjackich decydują się na stałą pracę, odkładając kształcenie magisterskie „na później” bądź realizują je w trybie studiów zaocznych. [...] Odpowiedzią na potrzeby rynku jest takie przekształcanie programów studiów, aby - umożliwiając osiąganie założonych efektów kształcenia - wypełniały istniejącą lukę kompetencyjną. Efektem tych działań ma być zwiększenie zatrudnialności absolwentów. Nie jest to droga ani łatwa, ani szybka, wydaje się wszak jedyną z możliwych. Szkoły wyższe muszą nią kroczyć, jeśli chcą konkurować z uczelniami w Europie i na świecie. Z Wprowadzenia
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Z wielką przyjemnością oddajemy w Państwa ręce kolejny numer czasopisma naukowego „Studia Prawa Publicznego” – w drugim roku jego publikacji. Kwartalnik ten to forum naukowej refleksji nad problemami dotykającymi spraw publicznych, normowanych publicznym prawem – krajowym, regionalnym i międzynarodowym, obecnie i dawniej obowiązującym. Czasopismo pozwala teoretykom i praktykom – z kraju i z zagranicy – na prezentowanie w języku polskim lub angielskim wyników własnych badań, w formie: artykułów, komentarzy, opinii, polemik i głos, a także na zamieszczanie przeglądu piśmiennictwa krajowego i zagranicznego, w tym recenzji prac monograficznych, oraz sprawozdań z konferencji naukowych. Przy zachowaniu przyjętej formuły czasopismo w numerze 1 (5) służy poznaniu problemów badawczych z zakresu prawa regionalnego oraz prawa krajowego obcego i polskiego, dotyczących: respektowania praw człowieka we Włoszech (cz. II), zasady pewności prawa w działaniu administracji UE, zasadności wprowadzenia numerus clausus w dostępie do szkół wyższych, ponadto – w ujęciu retrospektywnym – procesu kształcenia w szkołach wyższych w II Rzeczypospolitej i Polsce Ludowej (cz. II), a także spraw z zakresu prawa gospodarczego, dotyczących: weryfikacji i zatwierdzania taryf za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków oraz determinant działalności gospodarczej w świetle orzecznictwa sądów administracyjnych. Każde z opracowań badawczych dopełnione jest streszczeniem oraz słowami kluczowymi w języku angielskim (lub w języku polskim w przypadku artykułów anglojęzycznych). (wstęp - Prof. UAM dr hab. K. Wojtczak)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
W opracowaniu celowo wymieniono dużą liczbę osób, w tym takich, których aktywność w ramach ZPNG była niekiedy tylko incydentalna, objawiała się sprawowaniem jakiejś funkcji w lokalnym Kole ZPNG, wygłoszeniem referatu, poprowadzeniem lekcji pokazowej albo wycieczki, a nawet jedynie zabraniem głosu w dyskusji. Przez struktury ZPNG przewinęło się zapewne znacznie ponad tysiąc nauczycieli geografii, większość z nich nie zostawiła utrwalonego drukiem śladu swojej działalności, ale wszystkich tych, o których możemy się dowiedzieć z dokumentów, chcieliśmy przypomnieć. W ten sposób pragniemy oddać hołd polskim nauczycielom geografii, którzy w okresie odbudowy państwa po zaborach, podjęli trud edukacji geograficznej, podnoszenia jej poziomu i metodyki nauczania, szkolenia kadry nauczycielskiej i patriotycznego wychowania młodzieży, a gdy we wrześniu 1939 r. stanęli w obliczu najazdu wrogich sąsiadów, niejednokrotnie za swój trud zapłacili życiem.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
W publikacji zaprezentowano sylwetkę Tadeusza Czapczyńskiego, jednego z wybitnych polonistów międzywojnia, działacza oświatowego, autora podręczników i książek dla nauczycieli, badacza literatury i literata. Szczególnie ważna - zarówno w refleksji nad historią dydaktyki, jak i dla projektowania zmian we współczesnej oświacie - jest jego antropocentryczno-kulturowa wizja kształcenia polonistycznego (literackiego i językowego), która w sposób zasadniczy przyczyniła się do odejścia od dydaktyki bazującej na pamięciowym reprodukowaniu treści w kierunku nauczania angażującego młodych ludzi w proces kształcenia. Ponadto jego studia literaturoznawcze są dowodem na to, że umiejętnie łączył pracę badawczą z warsztatem nauczyciela. Mimo bogatej i różnorodnej aktywności Czapczyńskiego, jego dorobek nie doczekał się dotąd szerszego omówienia. Autorka wydobywa go z zapomnienia, mając nadzieję, że dzięki temu Czytelnicy lepiej poznają tę niezwykłą postać.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Książka jest porównawczą, historyczno-systematyczną prezentacją filozoficznych stanowisk Ernsta Cassirera i Martina Heideggera – dwóch reprezentatywnych filozofów XX wieku. Systematy filozofii obu myślicieli przedstawione zostają in statu nascendi: z uwzględnieniem szerokiego tła historii filozofii oraz perspektywy wykładni myśli Immanuela Kanta. Autorka monografii podejmuje próbę wykazania, że zapatrywania Królewieckiego myśliciela zarówno dla Cassirera jak i Heideggera stanowią cenne źródło intelektualnych inspiracji stając się osnową budowania autorskich programów filozofii: Cassirerowskiego kulturowego symbolizmu sygnowanego rygoryzmem silnie akcentowanego aprioryzmu, matematyki i matematycznego przyrodoznawstwa oraz Heideggerowskiego antypsychologizmu, któremu towarzyszy silnie eksponowana ontologia egzystencji. Monografia składa się z pięciu rozdziałów. Podejmuje między innymi zagadnienia kwantytatywno-kwalitatywnej metodologii Cassirera. Jest także próbą opisu naukowych, epistemologicznych determinant marburskiej szkoły neokantyzmu oraz okazale akcentowanego przez Cassirera humanizmu. Jednocześnie praca uwzględnia również aspekt tradycji badeńskiej szkoły neokantyzmu w projekcie Heideggera, takoż jego wyjście poza granice myśli neokrytycznej i śmiałe zmierzanie drogą wiodącą w kierunku metafizyki humanistycznej jako ontologii fundamentalnej. Powzięte w monografii rozważania adresowane są do osób, którym nieobojętna jest filozofia, zwłaszcza historia filozofii; być może lektura wzbudzi zainteresowanie badaczy ruchu neokantowskiego, epistemologów, ontologów i teoretyków kultury, wśród których znajdą się tak miłośnicy, jak i krytycy ujęć historyczno-filozoficznych, tudzież systematycznego rozwodzenia się nad myślą Ernsta Cassirera, Martina Heideggera oraz wyjątkowego myśliciela Immanuela Kanta.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Od redakcji "Jubileuszowy zeszyt Przeglądu Socjologicznego poświęcamy przedwojennym, w części prawie zapomnianym przedstawicielom nauk humanistycznych, którzy drukowali swoje artykuły w Przeglądzie Socjologicznym przed 1939 rokiem. Osiem tomów Przeglądu Socjologicznego wydanych w latach 1930/31– 1939 jest zbiorem kilkudziesięciu bardzo interesujących i w wielu przypadkach aktualnych również dzisiaj – studiów autorstwa nie tylko socjologów, ale i psychologów, psychologów społecznych, pedagogów, pedagogów społecznych, historyków, etnologów, etnografów, filozofów, prawników, filologów. Z tego bogatego zbioru mogliśmy wybrać tylko kilka artykułów i recenzji. Jednak na końcu tomu przedrukowaliśmy wszystkie Spisy treści, aby pokazać czytelnikom, jak bardzo różni pod względem wykształcenia i zainteresowań byli autorzy prac zamieszczonych w przedwojennym Przeglądzie Socjologicznym i jak szeroka i wszechstronna była problematyka, którą wtedy poruszali".
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Wspólną cechą artykułów publikowanych w tym tomie „Przeglądu Socjologicznego” jest zastosowanie tekstów pisanych jako materiału badawczego. Nierzadko teksty pisane traktowane są przez socjologów jako oczywiste, nieproblematyczne i w pewnym sensie transparentne źródła wiedzy. Tymczasem zamieszczone w tym numerze artykuły wskazują na olbrzymie zróżnicowanie w obszarze tekstów pisanych i miejsc ich pozyskiwania (od internetowych komentarzy poprzez prywatne listy do oficjalnych raportów); wielorodność stosowanych wobec tych materiałów metod (od klasycznej metody badania dokumentów osobistych po nowe metody analizy jakościowej i ilościowej); różnorodność perspektyw, za pomocą których można teksty pisane interpretować (reprezentowane są bowiem nie tylko perspektywy socjologiczne, ale także literaturoznawcze i pochodzące z dziedziny antropologii kulturowej) oraz wielość zagadnień społecznych i kulturowych, do których dostęp umożliwia analiza tekstów pisanych. Przedstawiamy także trzy recenzje książek wydanych w 2015 roku. Dwie z nich dotyczą odmiennych orientacji metodologicznych: sondażowych badań internetowych (Web Survey Methodology) i wykorzystania studium przypadku w badaniach naukowych (polskie wydanie znanej książki Roberta K. Yina). Wraz z trzecią recenzją nawiązujemy do tematyki akademickiej dominującej w artykułach zawartych w tym tomie i przyglądamy się książce, która stanowi próbę „opowiedzenia uniwersytetu” poprzez biografie osób związanych z Uniwersytetem Łódzkim. W dziale „Kronika” proponujemy sprawozdanie z niedawnych obchodów 70-lecia łódzkiej socjologii, które stanowiły okazję do refleksji nad przeszłością oraz współczesnością socjologii na Uniwersytecie Łódzkim oraz nad ogólną sytuacją socjologii jako dyscypliny. Drugim elementem „Kroniki” jest wywiad z synem Jana Szczepańskiego, Arturem Szczepańskim. Dzięki temu wywiadowi wspominamy postać jednego z najwybitniejszych polskich socjologów XX wieku, a pośrednio także rolę, jaką profesor Szczepański odegrał w historii Uniwersytetu Łódzkiego i łódzkiej socjologii.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Publikacja jubileuszowa, opowiadająca historię Wydziału Biologii Uniwersytetu Warszawskiego słowami jego dawnych i obecnych pracowników i przyjaciół. Skomponowana ze spisanych wywiadów i podzielona tematycznie na kilkanaście rozdziałów daje obraz losów instytucji w porządku chronologicznym. Ważnym jej uzupełnieniem jest zestaw niemal dwustu zdjęć z przeszło półwiecza istnienia tej instytucji. Publikacja na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 PL (CC BY 3.0 PL) (pełna treść wzorca dostępna pod adresem: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/legalcode). A commemorative publication recounting the history of the Faculty of Biology of the University of Warsaw through the words of its former and current staff and friends. Comprised of written down interviews and split by themes into over a dozen chapters, it portrays the history of the Faculty in chronological order. It is supplemented by a collection of almost two hundred photographs from over half a century of the institution’s functioning.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Ogólnopolski kwartalnik ukazujący się od 1956 roku. Prezentowane są w nim artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki oraz omówienia wyników badań obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Publikowane materiały dotyczą różnych subdyscyplin pedagogiki, m.in. pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także wychowania estetycznego. Autorami tekstów pisanych w języku polskim lub angielskim są wybitni polscy i zagraniczni specjaliści.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Ogólnopolski kwartalnik ukazujący się od 1956 roku. Prezentowane są w nim artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki oraz omówienie wyników badań, obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Publikowane materiały dotyczą różnych subdyscyplin pedagogiki, m.in. pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także wychowania estetycznego. Autorami tekstów, pisanych w języku polskim lub angielskim, są wybitni polscy i zagraniczni specjaliści.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Ogólnopolski kwartalnik ukazujący się od 1956 roku. Prezentowane są w nim artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki oraz omówienia wyników badań, obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Publikowane materiały dotyczą różnych subdyscyplin pedagogiki, m.in. pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także wychowania estetycznego. Autorami tekstów pisanych w języku polskim lub angielskim są wybitni polscy i zagraniczni specjaliści.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Niniejszy numer jest ukierunkowany na problematykę innowacji w jej poszczególnych obszarach tematycznych z uwzględnieniem uwarunkowań i determinant zarówno wewnętrznych, jak i zewnętrznych. Celem jest prezentacja poglądów i badań specjalistów zajmujących się teorią i praktyką szeroko rozumianych innowacji, reprezentujących różne dyscypliny naukowe, instytucje i doświadczenie zawodowe, jak też inspirowanie dalszych analiz i działań. W treści publikacji wyróżniono kilka nurtów, w których pomieszczono artykuły omawiające wybrane problemy innowacji. Pierwszy nurt obejmuje rozważania na temat innowacji w zarządzaniu przedsiębiorstwem, z uwzględnieniem otoczenia instytucjonalnego. Wątki badawcze poruszane w prezentowanych tekstach dotyczą szerokiego spektrum innowacji w procesie zarządzania, a mianowicie kontekstu nadzoru właścicielskiego, strategii zarządzania, modeli biznesowych, negocjacji, sposobu finansowania działalności innowacyjnej czy przedsiębiorczości. W ramach tego nurtu przedstawiono również genezę polityki innowacyjnej krajów rozwijających się na przykładzie Indii. Nurt drugi został zawężony do problematyki innowacji w zarządzaniu organizacjami należącymi do sektora usług turystycznych. Innowacyjność organizacji działających w obszarze turystyki jest przedmiotem coraz większego zainteresowania zarówno badaczy, jak i praktyków gospodarki turystycznej. Wynika to z poszukiwania innowacyjnych rozwiązań przez firmy specjalizujące się w turystyce, ale też ze wzrostu oczekiwań klientów. Kolejny nurt oscyluje wokół problematyki zarządzania wiedzą w kontekście metodologii zarządzania rozwojem przedsiębiorstwa ukierunkowanego na generowanie postępu naukowego, technicznego, ekonomicznego i organizacyjnego. Obejmuje on także kwestie zarządzania wiedzą w obszarach zarządzania jakością, polityki informacyjnej czy analizy instrumentów wspomagających zarządzanie wiedzą w urzędach administracji samorządowej. Interesującym ujęciem zagadnienia innowacji w organizacjach jest wątek badawczy dotyczący dydaktyki kognitywnej w kontekście nowatorskich metod badawczych, w dziedzinie metodyki prowadzenia prac badawczych. Niniejsza publikacja powinna być inspiracją do dalszych badań i rozważań na temat potencjału innowacyjnego, zdolności innowacyjnej, działalności innowacyjnej czy innowacji.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Zagadnienia Rodzajów Literackich To wielojęzyczne czasopismo zostało powołane przez założycieli przede wszystkim dla prezentacji problematyki genologicznej w ujęciach badaczy z Polski i z całego świata. Redakcja podjęła też publikację, w każdym zeszycie, materiałów do przyszłego słownika rodzajów literackich. Oprócz tego ukazywały się tu również artykuły komparatystyczne i teoretycznoliterackie. Obecnie redaktorzy zachowując dotychczasowy profil pisma, otwierają szerzej łamy dla wszelkiego typu studiów literaturoznawczych bez względu na tematykę i założenia metodologiczne. Pojawiać się będą w "Zagadnieniach Rodzajów Literackich" także teksty o tematach kulturoznawczych, które będą penetrować bliższe i dalsze konteksty literatury. "ZRL" to jedyne w Polsce czasopismo wielojęzyczne, w którym kształtuje się międzynarodowa współpraca literaturoznawców Wschodu i Zachodu. Na jego wzór powstał swego czasu w USA genologiczny periodyk „Genre” (o czym anonsowali w artykule wstępnym z pierwszego tomu jego redaktorzy).
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W numerze [Contents]: Wstęp [Introduction], s. 7–8; Jerzy Hausner: Tworzenie i rodzaje wiedzy społecznej [The development and types of social knowledge], s. 9–18; Jarosław Górniak: Badanie społeczeństwa z perspektywy podmiotu działającego [Analysis of society from the point of view of an acting subject], s. 19–32; Stanisław Mazur: Poznanie, wiedza i działanie społeczne w paradygmacie wielości [Cognition, knowledge and social action in the multiplicity paradigm], s. 33–42; Jan Hartman: Co po socjologii? [What will replace sociology? ], s. 43–52; Anna Giza: Społeczeństwo jako problem koordynacji: rola wiedzy w stanowieniu bytu społecznego [Society as a coordination problem: The role of knowledge in establishing social entities], s. 53–70; Bob Jessop: Social imaginaries, structuration, learning, and ‘collibration’: Their role and limitations in governing complexity, s. 71–84; Robert Delorme: Głęboka Kompleksowość a ujęcie krytyczności w wyjaśnianiu kompleksowości przez Morina i Le Moigne’a [Deep Complexity and the problem of criticality in Morin’s and Le Moigne’s accouts of complexity], s. 85–108; John L. Campbell, Owe K. Pedersen: Reżimy wiedzy: jak Stany Zjednoczone i Dania interpretowały kryzys stagflacji [Knowledge regimes: How America and Denmark made sense of the stagflation crisis], s. 109–124; Barbara Worek: Kiedy poznający podmiot jest działającą kobietą: przypadek badań feministycznych [When the cognitive subject is an active woman: The case of feminist studies], s. 125–136; Robert Chrabąszcz: Lingwistyka a współczesne paradygmaty nauki [Linguistics vs. the contemporary research paradigms], s. 137–146; Bartosz Józefowski: Evidence-based policy – nowa koncepcja dotykająca starych problemów [Evidence-based policy: A new approach to old problems], s. 147˜–152; Magdalena Jelonek: Niezamierzone efekty działań ludzkich, czyli o tym, czy może się udać reforma systemu szkolnictwa wyższego [Unintended effects of human action and reforms of the higher education system], s. 153–164; Marek Ćwiklicki: Tworzenie się wiedzy społecznej według teorii CRP [Social knowledge creation in the complex responsive processes theory ], s. 165–172; Miłowit Kuniński: Wyjaśnianie powstawania norm [Explaining the emergence of norms], s. 173–184; Jerzy Hausner: Tworzenie i rodzaje wiedzy społecznej – ciąg dalszy [The development and types of social knowledge – continued.], s. 185–194.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Czasopismo poświęcone rocznicy 50-lecia Zakładu Teorii Wychowania Estetycznego na Uniwersytecie Warszawskim.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Od redakcji Drugi zeszyt tegorocznego numeru „Zagadnień Rodzajów Literackich“ ma układ tematyczny — składają się nań artykuły dotyczące wielorakich procesów konwergencyjnych zachodzących zarówno w samej literaturze, jak i w relacji z nią. Głównym przedmiotem refleksji nad przestrzeniami tekstów pragniemy uczynić często stosowane we współczesnym dyskursie naukowym pojęcie konwergencji. Wykorzystuje się je obecnie w różnych dziedzinach, od badań matematyczno-przyrodniczych, przez językoznawcze, politologiczne, socjologiczne, po studia z zakresu nowych mediów, komunikacji i antropologii kulturowej. Na ile rzeczywiście dochodzi do nakładania się i przenikania procesów kulturowych i jak bardzo — jeśli w ogóle — zjawisko to ma wpływ na stan literatury oraz jej teorii? Bieżącemu numerowi ZRL przyświeca cel analitycznego przyjrzenia się w perspektywie badań literackich pewnym mechanizmom i ich efektom charakterystycznym dla czasów digitalizacji kultury, gwałtownego rozwoju technologii użytkowej i idącej za tym hipotetycznej homogenizacji kultury. Proponowane czytelnikowi artykuły skupiają się na różnorodnych problemach, częstokroć prezentując odmienne stanowiska badawcze do wyjściowego zagadnienia. Dostrzeżenie nieoczywistości i zróżnicowania procesów konwergencyjnych łączy się w niniejszym tomie z próbą sprostania płynności oraz wieloaspektowości konwergencji, która z założenia wprowadza intermodalność, interdyscyplinarność i wielojęzykowość w to, co tekstowe. Autorzy studiów tu zawartych stawiają pytania między innymi o status poetyki w dobie konwergencji i wpływ procesów związanych z digitalizacją na struktury i cechy gatunkowe czy dyskursywne, podejmują namysł nad problemem ontologii dzieła hybrydycznego, szukają przykładów konwergencji w poezji konkretnej, e-poezji, liberaturze, tekstach logowizualnych, blogach okołoliterackich, serwisach społecznościowych, historiografii czy mieście — rozumianym jako przestrzeń tekstów/tekst. Przenikanie się dziedzin widać także w doborze narzędzi i metodologii naukowych — pragmalingwistyka sąsiaduje z klasyczną genologią, antropologia z pedagogiką, a teorie literatury z komparatystyką i badaniami nad nowymi mediami. Liczymy, że rozpiętość tematyczna w połączeniu z rozmaitością perspektyw badawczych uczyni ten zeszyt „Zagadnień Rodzajów Literackich“ ważnym i ciekawym w lekturze (wielo)głosem w coraz wyraźniej zaznaczającym swoje miejsce w humanistyce XXI wieku dyskursie okołokonwergencyjnym.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
„Studia Prawno-Ekonomiczne” są jednym z nielicznych w kraju wydawnictw ciągłych, koncentrujących uwagę na problematyce wspólnej dla środowisk ekonomicznych i prawniczych. Na ich łamach wypowiadają się wybitni krajowi przedstawiciele nauk ekonomicznych i prawniczych (blisko 80 profesorów i doktorów habilitowanych), a ponadto debiutujący, utalentowani młodzi pracownicy nauki z terenu całego kraju, są więc wydawnictwem par excellence naukowym. Zasięg oddziaływania czasopisma jest zdecydowanie ponadregionalny. Docierają one nie tylko do środowisk naukowych w całym kraju, ale i do przedstawicieli praktyki, zarówno gospodarczej, jak i obejmującej radców prawnych oraz sądownictwo. Świadczy o tym ogólne zainteresowanie wydawnictwem oraz pozyskiwanie przez Redakcję coraz to nowych autorów, chętnych do publikacji swoich artykułów. W ostatnich latach „Studia Prawno-Ekonomiczne” goszczą na swoich łamach osoby rozpoczynające swoją karierę zawodową w innych ośrodkach akademickich. Są także jedną z ważniejszych pozycji wymiany międzybibliotecznej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej